معرفی محصولات ایرانی

در این وبلاگ با محصولات 100 درصد ساخته شده در کشور آشنا می شوید

معرفی محصولات ایرانی

در این وبلاگ با محصولات 100 درصد ساخته شده در کشور آشنا می شوید

این وبلاگ در جهت آشنایی با محصولات شرکت های ایرانی راه اندازی شده است که می توانید با آن و شرکت های ارائه دهنده آن آشنا شوید.
جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۲۷ ق.ظ

نکاتی در رابطه با کولر آبی پوشالی و سلامتی

در فصل تابستان، کولر آبی وظیفه تامین هوای مطبوع و خنک سازی خانه ها را بر عهده دارند که در راستای استفاده از این آنها، نکاتی در مورد کولر ها و ارتباط آن با سلامتی افراد وجود دارد که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم نمود.


همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره گردید، کولر های آبی پوشالی به واسطه وجود رطوبت و آلودگی موجود در پوشال ها، محل بسیار مناسبی به جهت رشد انواع قارچ ها و همچنین، میکروب ها و بسیاری از آلرژی ها می باشد که باعث وقوع سرماخوردگی های مکرر در فصل تابستان می شوند که یکی از دلایل وجود این اتفاق، عدم تعویض پوشال های بصورت سالیانه خواهد بود.


از جمله قارچ هایی که در این فضا رشد می کند، آسپرژیلوس می باشد که بسیار بیماری زا بوده و در صورتی که فردی با بیماری ریوی در برابر آن قرار گیرد، بیماری های بسیار زیادی را برای او به همراه آورد.


باید توجه داشته باشید، با توجه به این نکته که پوشال ها، شرایط ایجاد بیماری ها را فراهم می آورد پیشنهاد می گردد که پوشال ها به صورت سالانه تعویض گردند و هنگام استفاده از پوشال های جدید در روزهای ابتدایی، درها و پنجره ها باز گذاشته شوند.


دقت داشته باشید که در صورت عدم استفاده از کولر در طول سال، دریچه های ورودی و همچنین، پوشال ها، تشکیل شده از گرد و خاک و ذرات معلق می باشد که و هنگامی که کولر را راه اندازی می کنید، تمام آنها وارد ساختمان شده و باعث می گردد گرد و غبار کولر آبی پوشالی به درون منزل تان هدایت شوند. در صورتی که کولر های آبی سلولزی بر خلاف کولر آبی پوشالی عمل نموده و سیستم را از وجود هرگونه گرد و غبار جدا نموده است.


با توجه به اتفاقاتی فوق الذکر، پیشنهادی می شود در صورت استفاده از کولر آبی به صورت پوشال، پوشال ها را به صورت سالیانه هر سال تعویض نموده و در همین راستا، دریچه های کولر را تا حد امکان تمیز نمایید تا هنگام استفاده، هوای عاری از گرد و غبار وارد ساختمان گردد.


در صورتی که به این نکات کم ولی پر ارزش توجه ننمایید، مطمئناً گرد و غبار وارد فضا منزل تان گردیده شده و سپس گرد و غبار وارد فضا منزل خواهد شد.


باید توجه داشته باشید که گرد و غبار موجود می تواند باعث وجود مشکلاتی گردد که از مهمترین آنها، می توان به ایجاد مشکل در سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی مخصوصاً برای افراد مبتلا به ناراجتی های تنفسی، کودکان و سالمندان اشاره نمود.


حتماً به این نکته توجه نمایید که باید برای پیشگیری از سرما خوردگی، هنگامی که از خارج از منزل وارد منزل می شوید و سریعاً کولرتان را روشنن نمایید و یاحتی می توانید در معرض باد مستقیم کولر قرار نگیرید.


همچنین پیشنهاد می گردد، قبل از استفاده از کولر، دریچه های آنرا باز نموده و یک به یک با دستمال مرطول جلوی دهانه کولر را تمیز نموده تا با این کار، از جلوی گرد و غبار جلوگیری نمود.


کار دیگری که می توان برای کولر ها انجام نمود آن است که به جهت جلوگیری از ورود گرد و خاک و غبار در فصل پاییز و زمستان به داخل ساختمان، یک کاور کاملا ضخیم را تهیه نموده و در زمان هایی که از کولر استفاده نمی کنید، کاور را روی آن کشیده تا از ورود گرد و غبار به داخل کولر و سپس به داخل ساختمان جلوگیری گردد.

پیشنهاد می گردد در صورت استفاده از کولر، از کولر های آبی که از سیستم تصفیه هوا بهره می برند استفاده نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۵
علی شاه حسینی

تصفیه هوا

کولر