معرفی محصولات ایرانی

در این وبلاگ با محصولات 100 درصد ساخته شده در کشور آشنا می شوید

معرفی محصولات ایرانی

در این وبلاگ با محصولات 100 درصد ساخته شده در کشور آشنا می شوید

این وبلاگ در جهت آشنایی با محصولات شرکت های ایرانی راه اندازی شده است که می توانید با آن و شرکت های ارائه دهنده آن آشنا شوید.
جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۳۷ ق.ظ

سپتیک تانک پلی اتیلن چیست؟

سپتیک تانک پلی اتیلن از محصولات پر فروش شرکت مهندسی فرآب صنعت می باشد که در ابعاد مختلف دارای قیمت مناسب بوده که بصورت سپتیک تانک پیش ساخته آماده فروش به مشتریان محترم در سراسر کشور می باشد.


استانداری خوزستان، مجتمع تفریحی تجاری مگامال، شرکت مبنا و … از اهم مشتریان سپتیک تانک پلی اتیلن شرکت مهندسی فرآب صنعت می باشند که با توکل به خدای بزرگ، این شرکت توانسته است تا رضایت همۀ مشتریان خود را کسب نموده و روز به روز به مشتریان خود اضافه نماید.


پلی اتیلن یا پلی اتن یکی از ساده ترین و ارزان قیمت ترین پلیمر هاست. پلی اتیلن جامدیست مومی شکل وغیرفعال، که این ماده ازپلیمریزاسیون اتیلن بدست می آید وبطور خلاصه بصورت PE نمایش داده میشود.


سپتیک تانک پلی اتیلن پیش ساخته بصورت اسپیرال

کاربرد اصلی HDPE در صنعت آب و فاضلاب و برای دفع فاضلاب و همچنین حفظ منابع آبی و ذخیره آنها میباشد، زیرا این مواد دارای مقاومت بالادر مقابل خورندگی و مواد شیمیایی و اسیدی هستند.


امروزه شرکت های تولید کننده زیادی در سراسر دنیا در سیستم آب و فاضلاب از پلی اتیلن برای تولید لوله های آبی و فاضلابی وهمچنین مخازن آب شیرین و مخازن نگه دارنده مواد شیمیایی و اسیدی و مخازن نگهدارنده آب های سطحی (Retention tanks) استفاده میکنند.


نکته قابل ذکر این است که هزینه های اعمالی برای یک کارفرما زمانی کاهش پیدا می کنند که در دراز مدت مجبور به بازبینی های مکرر و تعویض اقلام ومحصولات نباشند


سپتیک های پلی اتیلنی هزینه خرید ،نصب و همچنین هزینه نگهداری کمتری را داشته و نیازی به آب بندی و عایق کاری ندارند.


از دیگر مزایای سپتیک های پلی اتیلن پیش ساخته تولیدی این شرکت میتوان به موارد ذیل اشاره نمود


  • سیستم کاملاً آماده
  • نصب ساده و آسان
  • تصفیه دائم
  • آب بندی کامل و دقیق
  • سالم و بهداشتی
  • مقاوم در مقابل حوادثی چون زلزله
  •  سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره دفنی


سپتیک تانک دو جداره اسپیرال به گونه ای طراحی گردیده که مقاومت زیادی در برابر فشار خارجی روی لوله دارد و با شرایط  فشار داخلی کم و یا ثقلی – مدفون در زیر زمین و یا روی زمین و یا زیر آب قابل نصب و اجرا می باشد.


موارد کاربردها


  • جمع آوری و دفع فاضلاب شهری
  • جمع آوری آبهای سطحی
  • انتقال فاضلاب صنعتی
  • مصارف کشاورزی و زهکشی
  • پل های پلی اتیلن و …
  • ویژگی ها و مشخصات مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن


سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره به روش اسپیرال از سایز ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیمتر تولید بر اساس استاندارد ISO9969، DIN 16961، ISIRI 9116-2، EN 13476

نحوه اتصال بصورت مکانیکی، کمربند الکتروفیوژن و جوش اکسترودری

امکان تولید لوله در طول های ۱۲ – ۹ – ۶ متری

  

اجزای سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره دفنی فاضلابی


با توجه به تصاویری که در بالا قابل مشاهده می باشد، هر مخزن سپتیک از جنس پلی اتیلن متشکل شده از اجزای مختلفی است که عبارتند از:


فلنچ ورودی، که به عنوان اولین جز اصلی سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد و شامل لوله ورودی به سپتیک پلی اتیلن است.

مخزن اولیه، این قسمت از سپتیک تانک پلی اتیلنی به عنوان فعال ترین قسمت این مخزن به شمار می رود که با استفاده از بافل از قسمت دوم مخزن جدا شده است، این قسمت بیشترین حجم مربوط به دستگاه سپتیک از جنس پلی اتیلن را به خود اختصاص می دهد که بصورت تقریبی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد حجم کل سپتیک تانک را شامل می شود.

دیوارۀ جدا کننده داخلی، که این قسمت به جهت جلوگیری از ورود چربی، روغن شناور شده و معلق و همچنین، لجن موجود به مخزن دوم یعنی مخزن زلال ساز تعبیه شده است.

مخزن زلال ساز فاضلاب، تعبیه این مخزن به جهت ذخیره و نگه داری آب زلال شده و عاری از فاضلاب و لجن شناور می باشد که تقریباً حدود ۳۰ درصد از حجم مخزن سپتیک تانک را به خود اختصاص داده است.

قسمت مربوط به تهویه هوا، تعبیه این قسمت به جهت ایجاد فضای مناسب برای تبادل گازهای تولید شده ( گازهایی که از فرآیند های بی هوازی فاضلاب به دست می آید ) به بیرون از مخزن در نظر گرفته می شود. گاز موجود در این قسمت معمولا گاز متان و گاز سولفید هیدروژن است که باید از مخزن سپتیک پلی اتیلن خارج شود.

قسمت خروجی فاضلاب، که این قسمت تشکیل شده از بافل و لوله خروجی مربوط به سپتیک تانک فاضلاب پلی اتیلنی می باشد.

کارکرد سپتیک تانک فاضلاب پلی اتیلنی


فرآیند کارکرد دستگاه سپتیک تانک از جنس پلی اتیلن ساخت شرکت فرآب صنعت بدین صورت است که در ابتدای امر، فاضلاب موجود از طریق لوله های ورودی وارد مخزن اولیه سپتیک که به عنوان اولین قسمت دستگاه می باشد می شود. همانطور که در بخش قبلی مربوط به اجزای سپتیک پلی اتیلنی ارائه گردید، حجم این قسمت چیزی معادل با دو سوم از حجم کلی مخزن سپتیک تانک را در شامل می گردد.


پس از آن که فاضلاب وارد این قسمت شد، ذرات خارجی و مواد معلق موجود در فاضلاب وارد شده به دلیل برخورداری از وزن بیشتر، به سمت پایین مخزن شروع به حرکت نموده و در کف مخزن به شکل ته نشین جانمایی می شوند.


بخش دیگری از فاضلاب را که از روغن و چربی تشکیل شده است، به دلیل دارا بودن وزن کمتر به نسبت دیگر مواد تشکیل دهندۀ فاضلاب، به سمت بالا حرکت کرده و به صورت شناور بر روی سطح فاضلاب قرار می گیرند.


مواد ته نشین شده در کف مخزن سپتیک، پس از گذشت مدت زمانی، باعث تبدیل شدن به حجمی از لجن می گردد که در این مرحله، باکتری ها و میکرو ارگانیسم ها در این لجن شروع به رشد و تکثیر خواهند نمود.


در فضای به وجود آمده، بر اثر واکنش های بیولوژیکی که در حین رشد و نمو باکتری ها صورت می گیرد باعث می گردد که مواد آلی آلاینده ها، تجزیه و فاضلاب موجود در مخزن سپتیک تصفیه گردد.


همچنین، روی دادن این واکنش ها باعث می گردد تا حجم قابل توجهی از لجن ها به بیوگازها تبدیل شده و در نتیجه، از حجم لجن کاسته شود.


بیوگاز ایجاد شده که اکثراً گاز متان می باشد از طریق قسمت ونت هوا و بر اثر تبادل هوا با محیط خارج از مخزن، از داخل سپتیک خارج می شود.


در مرحله بعد، پساب بخش اول پس از عبور از مسیر جریانی که به واسطۀ دیوارۀ جدا کننده در داخل مخزن تعبیه شده است، وارد مخزن ثانویه سپتیک تانک پلی اتیلنی می گردد. در این شرایط، ذرات روغنی و چربی گونه ای که در فاضلاب باقی مانده است به دلیل سبک بودن آن، بر روی سطح آب شناور گشته و در نتیجه، پساب تصفیه و زلال شده با استفاده از لوله خروجی از مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن خارج می گردد.


نکته قابل توجهی که در این قسمت باقی می ماند، آن است که لجن موجود و انباشته شده در سپتیک تانک پس از گذشت یک الی دو سال می بایست از مخزن تخلیه گردد.


توجه


هنگام تخلیه لجن، راهکار مناسب آن است که قسمتی از لجن موجود، در داخل مخزن سپتیک فاضلابی باقی بماند تا لجن حاوی باکتری های بی هوازی و میکروارگانیسم های موثر، کماکان در فرآیند تصفیه قرار داشته و از ایجاد زمان مجدد به جهت راه اندازی فرآیند بیولوژیکی سپتیک و دوباره کاری در کارکرد تصفیه فاضلاب سپتیک تانک پلی اتیلن جلوگیری گردد.


 


مزایای استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره دفنی


  • طول عمر حداقل ۵۰ سال
  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماورابنفش UV
  • مقاومت شیمیایی بسیار جالب در مقابل اسید ها، بازها، گازهای حاصله از فاضلاب
  • مقاومت در برابر خورندگی خاک و مواد اسیدی موجود در خاک
  • وزن سبک که موجب حذف بسیاری از هزینه های سربار می شود
  • انعطاف پذیری عالی جهت استفاده بهینه در مناطق ناهموار
  • نصب آسان و سریع
  • مقاومت خوب در برابر شکستگی و ترک (در مقابل زلزله)
  • ضریب زبری بسیار ناچیز


خواهشمند است جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص سپتیک تانک پلی اتیلنی با کارشناسان فنی ما با شماره های ۳-۲۶۳۱۸۳۳۲ ، ۲۶۳۱۴۱۹۸ ، ۲۲۳۲۰۰۵۸ و ۰۹۱۲۳۳۵۵۹۶۰ تماس حاصل فرمایید.


به نقل از فرآب صنعت