معرفی محصولات ایرانی

در این وبلاگ با محصولات 100 درصد ساخته شده در کشور آشنا می شوید

معرفی محصولات ایرانی

در این وبلاگ با محصولات 100 درصد ساخته شده در کشور آشنا می شوید

این وبلاگ در جهت آشنایی با محصولات شرکت های ایرانی راه اندازی شده است که می توانید با آن و شرکت های ارائه دهنده آن آشنا شوید.

۳ روش جذاب جهت استفاده از تبلیغات داستانی در اینستاگرام

چگونه می توانیم با استفاده از ۳ روش موثر در اینستاگرام، فروش کسب و کار خود را افزایش دهیم؟

آیا تا به حال تجربه تبلیغات داستانی در اینستاگرام یا تبلیغ در اینستاگرام رو داشتید؟

تا به حال شده که به فکر تبلیغ نمودن محصولات خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام باشید؟

آیا می دانستید که Story اینستاگرام، ابزار بسیار مناسبی جهت تبلیغ در اینستاگرام محسوب می شود و می تواند کمک شایانی به کسب و کار شما و در نتیجه، رونق اقتصادی تجارت شما داشته باشد؟

در حال حاضر، اینستاگرام امکانی را فراهم نموده است تا کسب و کارهایی با اندازه های گوناگون قادر باشند تا تبلیغات داستانی کامل و یکپارچه ای را به مخاطبین مورد هدف خود تحویل نموده و برند و محصولات خود را به آنها معرفی نمایند.

در این مقاله، شما می توانید با ۳ روش جذاب و هیجانی جهت استفاده از تبلیغات داستانی در اینستاگرام آشنا شوید و با بهره گیری از آن در جهت پیشبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ خود، فروش کسب و کار خود را افزایش دهید.

 

تبلیغات داستانی اینستاگرام چیست؟

بخش داستانی اینستاگرام یا همان ( Story )، در قسمت بالا و در بخش User Instagram Feeds جانمایی شده است و باعث می شود تا مدت ۲۴ ساعت تمامی تصاویر و یا فیلم های داستانی ذخیره شده قابل مشاهده باشد.

روند نمایش استوری های اینستاگرام بدین صورت است که داستان ها بصورت سلسله وار (ادامه دار) از Story کاربری به Story کاربر دیگر رفته و نمایش داده می شود. جایگاه تبلیغات Story های اینستاگرامی، مابین دو کاربر مختلفی است که آنها را دنبال می کنید.

این تبلیغات فقط برای تلفن های همراه ایجاد شده و در نسخه رایانه های خانگی دسکتاپ وجود ندارد.

 

Instagram Story Ads

 

این تبلیغات بصورت یکپارچه می باشند و برای بسیاری از کسب و کارها و تجارت های مربوطه به عنوان یک ارزش تبلیغاتی ویژه در نظر گرفته می شوند.

تصاویر تبلیغاتی در اینگونه از مدل های تبلیغات دیجیتالی، بصورت Sponsored برچسب زده می شوند اما متن و حروف به حدی کوچک بوده که بسیاری از کاربران به سختی متوجه آن می شوند.

بزرگترین ایراد این روش آن است که تبلیغات به شدت قابلیت محو شوندگی داشته و برخلاف دیگر تبلیغات ( و داستان ها ) مشاهده کنندگان قادر به مشاهده دوباره آن نمی باشند.

باید توجه داشته باشید که تبلیغات شما باید از یکپارچگی برخوردار بوده و محتوای مورد استفاده با یکدیگر هم راستا و مرتبط باشند تا بصورت موثر بر روی مخاطب تاثیرگذار باشد.

اگرچه با استفاده از سیستم تبلیغاتی استثنایی فیس بوک می توان Story های اینستاگرامی را ایجاد نمود ( با توجه به هدف گیری بی نظیر آنها )، اما این مدل برخلاف انواع دیگر از فرمت های تبلیغاتی بوده و بنابراین شما برای رسیدن به آن نیازمند راه و روش دیگری می باشید.

 

برخی از بهترین و مهم ترین تمرینات معین برای تبلیغات داستانی اینستاگرامی عبارتند از :

استفاده از برندسازی وسیع و شفاف. از آنجاییکه کاربران نمی توانند بعدا تبلیغات شما را بررسی کنند، به همین دلیل شما باید سریعا و بدون فوت وقت به نکته و منظور اصلی اشاره نموده و به بیننده تبلیغات، راه های ارتباطی با برندتان را در اختیارشان قرار دهید تا امکان برقراری ارتباط با شما میسر شود.

جهت توسعه یافتن و قد علم نمودن نام کسب و کارتان، سعی کنید از متن های شفافی که در تضاد با تصاویر یا ویدیو می باشند استفاده نمایید. این موضوع به کاربران کمک می کند تا بدانند که در نوبت بعدی دنبال چه شخصی و یا برندی بگردند.

 

Instagram Ads Story

 

مفهوم و ایده را ساده نگه دارید

با توجه به این نکته که کاربران نمی توانند تبلیغات داستانی اینستاگرام را دوباره مشاهده نموده یا به عقب برگردانند. بنابراین سعی کنید مفهوم و ایده تبلیغتان را ساده در نظر گیرید تا کاربران بتوانند آن ایده را به سادگی دنبال نمایند.

 

بهره گیری از کل صفحه نمایش (Full Screen)

برخلاف دیگر فرمت ها و انواع تبلیغات، تبلیغ داستانی اینستاگرامی شما، کل صفحه نمایش تلفن همراه کاربر را در برمی گیرد.

جهت استفاده حداکثری از این موضوع، سعی کنید از تصاویر کاملا عمودی که بصورت کراپ شده در پست های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد بهره گیری نمایید. همچنین می توانید در تبلیغات خود از CTA ها استفاده نمایید تا شخص بیننده امکان مراجعه به صفحه مورد نظرتان را داشته باشد.

 

موثر ترین شیوه و روش استفاده از تبلیغات به روش داستانی در اینستاگرام چیست؟

در قسمت زیر به ۳ روش مناسب اشاره خواهیم نمود که در راستا تبلیغات محصولات و برند خود از آنها می توان استفاده نمود.

 

۱-  کنترل و هدایت نام تجاری و هوشیاری محصول

کنترل و هدایت برند و همچنین هوشیاری محصول، کاربری فوق العاده ای برای تبلیغات داستانی اینستاگرام خواهد داشت که با در نظر گیری این موضوع که دستیابی یا Reach، هدفی است که برای آن تصمیم به طراحی و راه اندازی کمپین می کنید، باعث می شود تا تبلیغات داستانی اینساگرام شما معنایی دوباره پیدا کند.

پیشنهاد می کنم تصویر یا ویدیویی برای جلب توجه کاربران انتخاب نمایید. سپس نام برند خود را بصورت کاملا واضح بر روی آن قرار دهید تا پس از مشاهده تبلیغ و تحریک و جلب توجه کاربران، امکان پیگیری کسب و کارتان توسط کاربر به راحتی قابل انجام باشد.

در این راستا پیشنهاد می کنم به مثال زیر توجه کنید کههدف از تبلیغ اینستاگرامی زیر، نمایش تصویر بازی تخته، نام و قیمت آن می باشد.

این تبلیغ اینستاگرامی، تبلیغی سریع بوده که در زمان کم، مقدار زیادی از توجهات را به جهت ایجاد هوشیاری نسبت به محصولات ایجاد می کند و فضای ذهنی کاربر را به گونه ای قرار می دهد که پس از اتمام تبلیغ، کاربر قادر به جستجوی محصول تبلیغ شده باشد.

 

Instagram Story Ads Exp

۲- استفاده از UGC

محتوای تولید شده توسط کاربر ( یا UGC) با توجه به اینکه کاربران آنرا تولید می کنند، به عنوان یکی از موثر ترین انواع رسانه ها به جهت بازاریابی در نظر گرفته می شود.

شما می توانید مخاطبین خود را تشویق کنبد تا خلاق بوده و در راستای تولید محتوای جذاب به شما کمک کنند.

 

Instagram Story Ads UGC

 

از تبلیغات داستانی اینستاگرام، می توانید به عنوان ابزاری به جهت تماس برای کاربران در راستای ایجاد UGC استفاده نمایید. علت اهمیت آن این است که اکثر کاربران بدنبال آن هستند که بدانند شما چه نوعی از انواع محتوا را مد نظر دارید و این فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط و ایجاد UGC برای کسب و کار شما می باشد.

 

۳ – اطلاع رسانی فروش ویژه

یکی از مواردی که همیشه برای عموم مردم جذابیت ویژه ای را به همراه داشته است، فروش ویژه و ارائه تخفیفات در فروشگاه ها می باشد.

باید در نظر داشته باشید که مردم همیشه فروش را دوست دارند که در این راستا، استفاده از تبلیغ داستانی اینستاگرامی، می تواند ابزار بسیار پر قدرت و مناسبی در جهت اطلاع رسانی و اعلان فروش ویژه بوده و به سرعت نگاه کاربران را به فروش ویژه جلب نماید.

یکی از برندهایی که از تبلیغات اینستاگرامی به بهترین نحو ممکن استفاده نموده است، برند اکسپرس می باشد.

اکسپرس از این روش تبلیغاتی، برای اطلاع رسانی فروش ویژه و مقرر نمودن تخفیف ۴۰% برای فروش همه اجناس فروشگاه خود استفاده نموده است.

 

Instagram Story Ads Express

 

همین حالا تبلیغات داستانی اینستاگرامی خودتان را ایجاد کنید

با استفاده از سیستم تبلیغات فیس بوک، می توانید هم از طریق Power Editor و هم از طریق Ads Manager، تبلیغات داستانی اینستاگرامی خود را ایجاد کنید.

برای راه اندازی تبلیغات داستانی در اینستاگرام، در این قسمت باید هدفی که مد نظرتان می باشد و می خواهید برای بدست آوردن آن، تبلیغتان را راه اندازی کنید مشخص نمایید.

باید تعیین کنید که از تبلیغات اینستاگرامی، چه چیزی مد نظرتان است.

مد نظرتان ترافیک است و یا تعامل. تعداد بازدید برای تصاویر ویدیویی مهم است یا تعداد نصب اپلیکیشن.

در این قسمت تمامی موارد وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب نموده و برای کمپین تبلیغاتی خود آنرا در نظر بگیرید.

 

instagram story Set

 

پس از آنکه در تنظیمات مربوط به راه اندازی تبلیغات، صفحه خود و همچنین، مخاطبین بازار هدفتان را مشخص نمودید، در مرحله بعد باید محل جایگذاری تبلیغ را انتخاب کنید که در این قسمت باید پلتفرم اینستاگرام انتخاب گردد.

با انتخاب گزینه Edit Placements Option ، بر روی گزینه پلتفرم کلیک نموده و اینستاگرام را انتخاب کنید و پس از آن بر روی Stories کلیک کنید.

 

instagram story Set 2

 

پس از مشخص نمودن پلتفرم تبلیغات خود، در مرحله بعد باید نوع محتوای تبلیغ رو مشخص کنید که در این قسمت باید یکی از گزینه های Single Image یا Single Video را انتخاب نمایید.

باید توجه داشته باشید که نمی توانید از فرمت ها و انواع دیگر فرمت های بصری برای این نوع از تبلیغات استفاده نمایید.

اندازه تصویر پیشنهادی ۱۰۸۰X1920 پیکسل می باشد یا نرخ تصویر کمتر مساوی با ۹:۱۶ باشد.

 

instagram story Set 3

 

نکته ای که باید هنگام راه اندازی تبلیغ داستانی اینستاگرامی با استفاده از این روش ( راه اندازی تبلیغ توسط فیسبوک ) در نظر داشته باشید آن است که در این روش بر خلاف دیگر مدل های تبلیغاتی اینستاگرامی، امکان قرار دادن لینک به سایت و یا استفاده از دکمه CTA بر روی فایل تبلیغ وجود ندارد.

 

سخن پایانی

تبلیغات داستانی اینستاگرامی، روش جدیدی در زمینه بازاریابی اینترنتی می باشد که مسیر هیجان انگیزی به جهت تبلیغات برای کسب و کار ها فراهم می کند.

در حال حاضر با توجه به امکانات خوبی که اینستاگرام برای کسب و کار ها فراهم نموده است، شما می توانید تبلیغات یکپارچه تصویری و ویدیویی را مابین استوری های کاربران قرار داده و با توجه به این امکان شگفت انگیز، کاربران و مشتریان بازار هدف خود را بدست آورید.

این مدل از تبلیغات اینترنتی، برای تمامی کسب و کارها با اندازه های مختلف در دسترس می باشد و می تواند نتایج فوق العاده ای را برای تلاش هایی که در راستای بازاریابی در اینستاگرام صورت می گیرد، برای کسب و کار فراهم آورد و نتایج بدست آمده برای آنها را بهبود بخشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ اگر شما بخواهید از این روش تبلیغ در بازاریابی اینترنتی خود برای برندتان استفاده نمایید، چگونه از تبلیغات داستانی اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید؟

با توجه به مواردی که در این مقاله به آنها اشاره گردید، از نظر شما کدام مورد بیشتر از دیگر موارد کارآمد تر و موثرتر می باشد؟ خوشحال می شویم نظرات، دانش و تجربه خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.


منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی